Sponsorbeleid, -werving en -behoud
Tijd
(Dinsdag) 19:30 - 20:30
Locatie
Online, Microsoft Teams
Details
Van tenuesponsor tot aan de hoofdsponsor van het eerste. Sponsors zijn onmisbaar
Details
Van tenuesponsor tot aan de hoofdsponsor van het eerste.
Sponsors zijn onmisbaar om een sportvereniging draaiende te houden. Maar voor een sportvereniging is het niet zo gemakkelijk voldoende sponsors te vinden. Deze meerdaagse cursus – bestaande uit drie masterclasses – helpt je daarbij.
In dit uitgebreide programma word je begeleid naar meer sponsors. Met een door jou samengestelde werkgroep. Na afloop van deze cursus weet je welke potentiële sponsors geschikt zijn voor de vereniging, hoe een eerste gesprek met een sponsor gaat en hoe de vereniging kan aansluiten bij de wensen van de (potentiële) sponsors. Inmiddels hebben 41 verenigingen in Nederland al de cursus gevolgd en samen hebben zij er 373 sponsors bij gekregen.
Lesdata:
Bijeenkomst 1: dinsdag 19 oktober 2021
Bijeenkomst 2: woensdag 17 november 2021 (deze datum is nog in overleg met de docent)
Bijeenkomst 3: woensdag 15 December 2021 (deze datum is nog in overleg met de docent)
Gedurende de bijeenkomsten komen de volgende onderdelen aan bod:
Analyse van de organisatie
De eerste stap van Meer Sponsors in Kortere Tijd is het goed in kaart brengen van het ledenbestand. Een ledenbestand ingedeeld op bijvoorbeeld leeftijd of inkomensklasse geeft inzicht in hoe interessant de verenging is voor potentiële sponsors. Daarnaast helpt het om te bepalen voor welk soort bedrijven uw vereniging interessant is.
Het maken van een shortlist
Voordat de eerste potentiële sponsors benaderd worden maken we een lijst met kansrijke bedrijven en brengen we in kaart of iemand van de vereniging daar contacten heeft. Hierbij zijn eventuele tegenprestaties en een analyse van het bedrijf erg belangrijk. Door goed beslagen ten ijs te komen wordt de kans op een vervolggesprek vergroot
Het introductiegesprek
Samen bereiden we het eerste (telefoon)gesprek voor. Wat te doen bij bezwaren als ‘geen budget’ of ‘geen tijd’? Tijdens onze training leert u hiermee om te gaan zodat de kans op een vervolggesprek aanzienlijk vergroot wordt.
Het vervolggesprek
Ook bieden we begeleiding bij het daadwerkelijke vervolggesprek. Van het voorbereiden van het gesprek tot aan het opstellen van de overeenkomst. Realiseren sponsorbeleid en behoud
Hoe ziet een goed sponsorbeleid eruit?
De laatste stap van onze cursus is misschien wel de belangrijkste. Het verankert alle voorgaande stappen en zorgt voor duidelijkheid voor zowel de vereniging als de sponsor. Het resultaat is een tevreden sponsor die graag betrokken bij de vereniging blijft.
Hoe gaat het in zijn werk?
Een week voor aanvang krijg jij een herinneringsmail met alle aanvullende informatie inclusief de link om mee te kunnen doen.
Aanmelden & Afmelden
Wil jij meedoen? Meld je dan snel aan door onder in de training te klikken op ‘ja ik ben er bij’. Kan jij onverwacht toch niet mee doen? Stuur dan uiterlijk 24 uur voor de start van de bijeenkomst een mailtje naar workshops@mooiwerkbreda.nl
Vragen
Kom je er niet uit of heb je vragen? Neem contact met ons op via workshops@mooiwerkbreda.nl. Wij helpen je dan graag verder!
Wat levert de training op?
Na afloop heb je als vereniging het volgende geleerd en uitgevoerd:
- Welke potentiële sponsors geschikt zijn voor jullie vereniging;
- Hoe je het eerste gesprek met een sponsor aangaat;
- Hoe je aansluit bij de wensen van de potentiële sponsors;
- Hoe je een win-win situatie creëert;
- Hoe je het vervolggesprek voorbereidt en uitvoert;
- Hoe je sponsors behoudt.
Het doel van de masterclass is: verenigingen tot in detail de in’s en out’s van werving en beleid leren, en daadwerkelijk tot actie over gaan met een wervingsactiviteit, onder begeleiding van een cursusleider. Het doel is dat verenigingen met 10 bedrijven het gesprek aan gaan.
Docent
Aanmelden
Je wil inschrijven? Log dan eerst in Log nu in