Teamwork is dreamwork: Aan de slag voor Villa Boerebont!

“Met ons eigen communicatiebureau Spicy mocht ik samen met twee andere eerstejaarsstudenten van de opleiding Communicatie van Avans Hogeschool aan de slag voor een échte opdrachtgever. Wow, hoe gaaf is dat? Deze kans hebben we dan ook met beide handen aangepakt! Bij het intakegesprek hebben we kennisgemaakt met Villa Boerenbont. We hebben duidelijk verteld wat wij te bieden hebben en dat we natuurlijk niet kunnen wachten om aan de slag te gaan.” – Geschreven door: Sophie Engel – student opleiding Communicatie Avans Hogeschool.

In opdracht van Villa Boerebont zijn we aan de slag gegaan met het uitwerken van communicatiemiddelen. Villa Boerebont is een jongerenhulporganisatie die zich met grote gedrevenheid inzet voor jongeren en volwassenen die door diverse omstandigheden tussen wal en schip vallen of dreigen te vallen. “We streven naar een grotere naamsbekendheid”, liet onze opdrachtgever weten. Villa Boerebont is net even anders dan andere zorgorganisaties en dit moesten meer jongeren te weten komen.

Samenwerken met Villa Boerenbont
Maar hoe begin je eigenlijk aan het vraagstuk van een opdrachtgever? Gelukkig word je hier goed in begeleid door school en de opdrachtgever. Door onze opdrachtgever goed op de hoogte te houden van de stappen die we maakten, kregen we tussentijds feedback op dingen die we konden verbeteren. Nieuwe ideeën die binnenkwamen? Uitwerken en bespreken met de opdrachtgever. Eerste versie van een concept af? Resultaat laten zien aan de opdrachtgever. Zo kwamen we steeds een stapje dichter bij ons eindproduct.

Het resultaat
We hebben twee middelen uitgewerkt voor Villa Boerebont: een folder en een video. De folder die wij ontwikkeld hebben past uiteraard bij de wensen en de huisstijl van Villa Boerebont. Bovendien hebben we ervoor gezorgd dat deze aansluit bij onze doelgroep, de jongeren.

Villa Boerebont werkt samen met Jongerenorganisatie BLINK. Onze opdrachtgever zag hier een mooie kans liggen. Wij als jonge communicatiestudenten weten wel hoe je sociale media in moet zetten. En op dit punt kon BLINK onze hulp goed gebruiken. BLINK biedt plaatsen aan jongeren met een verslavingsachtergrond voor beschermd wonen. Een promotievideo die zij kunnen inzetten op de socials van BLINK. Dat was de opdracht. Laat dat maar aan ons over. Wij hebben onze mouwen opgestroopt en zijn aan de bak gegaan. Een hele dag zijn we gaan filmen op locatie, maar we kwamen daar niet met lege handen aan. Met ons communicatiebureau hebben we eerst een script gemaakt om BLINK er als organisatie echt uit te laten ‘blinken’. We zijn dan ook erg trots op de video die we hebben gemaakt.

Teamwork is dreamwork, dat blijkt ook hier weer. Ik kijk nog steeds terug op een periode waarin ik ontzettend veel heb geleerd en nieuwe ervaringen heb opgedaan. Het is erg mooi om te zien dat je als communicatiestudent écht wat kan betekenen voor een organisatie.”

Ook werken met studenten?

Zie jij het wel zitten om te werken met net zulke ijverige studenten als Sophie Engel? Bekijk dan hier hoe je je kunt aanmelden voor de Communication Challenge!

Laat een reactie achter

Scroll naar top
X
X
X