Stichting Fietsmaatjes over het succes van The Communication Challenge!

fietsmaatjes communication challenge avans

Moeite met het vinden van vrijwilligers?
“In de periode van september tot en met november hebben wij van stichting Fietsmaatjes Breda deelgenomen aan The Communication Challenge van Avans Hogeschool. Als nieuwe stichting hebben we toch wel moeite om vrijwilligers te bereiken die met onze gasten op de duofiets willen rijden. Deze uitdaging hebben we de eerstejaars communicatiestudenten voorgelegd.

In september maakten we in de klas kennis met de twee groepen van zes studenten die met onze opdracht aan de slag zouden gaan. Ook sloten er een paar studenten van de opleiding Content Creator van ROC Tilburg aan, die de communicatiestudenten zouden ondersteunen met het maken van concrete communicatiemiddelen.


Van flyers tot rapvideo
Vervolgens zijn de twee groepen studenten aan de slag gegaan met onderzoek doen naar onze stichting. Waarvoor ze ook diverse gasten en vrijwilligers geïnterviewd hebben. De studenten maakten foto’s en video-opnames, flyers en posters en wisten ons zelfs te verrassen met een heuse Fietsmaatjes-rapvideo die we op onze sociale media hebben gedeeld. Alle communicatiemiddelen presenteerden ze in november tijdens de Show & Tell, waar we ook kennis maakten met de andere vrijwilligersorganisaties die participeerden. Mooi voor ons netwerk.


“De betrokkenheid is ons het meest bijgebleven”
Wat ons het meest is bijgebleven, is de betrokkenheid van de studenten. Die ook aanwezig waren in hun herfstvakantie bij de opening van een nieuw opstappunt in Ulvenhout. Dus de uiteindelijke communicatiemiddelen zijn zeer bruikbaar, maar met zo’n groep jonge mensen samen mogen werken, die met frisse ideeën komen, dat was voor ons echt het meest waardevol.”

– Namens het bestuur van Fietsmaatjes Breda

Ook meedoen met The Communication Challenge?
Op dit moment zijn we op zoek naar nieuwe organisaties die ook mee willen doen! Zie jij het, net als Stichting Fietsmaatjes, wel zitten om aan de slag te gaan met zo’n jonge frisse doelgroep voor nieuwe communicatiemiddelen? Lees hier de informatiefolder en schrijf je dan alvast in voor één van de volgende informatiebijeenkomsten:

 Let op, er is plaats voor circa 10 organisaties, dus wees er snel bij

Scroll naar boven